
Hewitt Türkiye’de bu yıl ikincisinidüzenlediği Best Employers araltırmasında ilk 5’e 7 şirket girdi. 43 şirketin katıldığı araştırmada en iyi 7 şirkette çalışan bağlılık oranı %89 çıktı. Bağlılığı en çok arttıran etkenler kariyer olanakları, takdir, insana verilen değer ve ücret olarak bulundu.
Türkiye’nin En İyi İşyerleri araştırmasın sonuçlarının açıklanmasının ardından, en iyi 7 şirketinin genel müdürleri ve insan kaynakları yöneticileri Hürriyet Medya Towers’daki ödül töreni sırasında düzenlenen, ’En İyi İşyerleri Krizde de Farklı’ konulu panelde krize karşı aldıkları tedbirleri anlattılar. En iyi 7 şirketten hiçbirinin gündeminde işten çıkarma yok; onlar kriz tedbirlerini çalışanlarıyla birlikte alıp, onlarıtüm süreçlere dahil ediyorlar. Krizde iletişimin ve çalışanlara etki vermenin önemini biliyorlar. En iyiler çalışan bağlılığını nasıl sağladıklarını ve krizde nasıl bir politika izlediklerini anlatıyorlar.
Türkiye’nin En İyi İşyerleri araştırmasın sonuçlarının açıklanmasının ardından, en iyi 7 şirketinin genel müdürleri ve insan kaynakları yöneticileri Hürriyet Medya Towers’daki ödül töreni sırasında düzenlenen, ’En İyi İşyerleri Krizde de Farklı’ konulu panelde krize karşı aldıkları tedbirleri anlattılar. En iyi 7 şirketten hiçbirinin gündeminde işten çıkarma yok; onlar kriz tedbirlerini çalışanlarıyla birlikte alıp, onlarıtüm süreçlere dahil ediyorlar. Krizde iletişimin ve çalışanlara etki vermenin önemini biliyorlar. En iyiler çalışan bağlılığını nasıl sağladıklarını ve krizde nasıl bir politika izlediklerini anlatıyorlar.
1- The Ritz Carlton İstanbul İK Direktörü Neşe Tanyolaç;
Türkiye’de krizler eksik olmuyor, biz krizde de çalışanlarımızla birlikte karar veriyoruz. Bizce işi yapan önlem almayı en iyi bilendir. Örneğin odalar ve çamaşırhane bölümü bir araya gelip çamaşırhanenin 2 saat daha az çalışmasına karar verdiler, bu sayede enerji tasarrufu sağlandı, işler de aksamadı.İşi yapana o sorumluluğu verdiğimizde hem bağlılık artıyor hem de işin sürdürülebilirliği artıyor. Krizde işten çıkarma yapmayacağız vede alınacak tedbirlere beraberce karar vereceğiz.
2- Ceva Lojistik İK Direktörü Nihat Çukurkaya;
Krizde çalışanlarla birlikte karar alıyoruz. Çalışanların görüşlerini alıyoruz. Krizi görmemize rağmen Varan Kargo’yu, çalışanların şirketin geleceğine ianamasını sağladı, onları motive etti. En önemli etken motivasyondur.
3- Dhl Türkiye Bölge Koordinatörü Michel Akavi;
Aralık ayına bakıldığında son 20 yıla göre gerideyiz. Gönderilenlerde %10 düşme olacağını öngörüyoruz ve bütçeleri ona göre yeniliyoruz. Krizden önce tedbir almak çok önemli. Mesela gereğinden fazla adam almamak gibi. Önlem almayan şirketler daha kötü yakalanıyor. Devamlı rakamlara bakmak lazım. İşten çıkarma son çare olmalı. Kardan fedakarlık yapmalı. Yukarıyı bilgilendirmeli, yukarıya hayır diyebilmeli.Biz masrafları kısarak krizi atlatmaya çalışıyoruz. Önce çalışanlarımıza verdiğimiz mesaj hizmetini sonra yakınlardaki bir alışveriş merkezine giden servisimizi kestik. Bir şirkette eğer işten çıkarmaya gidilicekse önce emekli olucaklara bakılmalı. Ya da yurtdışında outplacement ( işe yerleştirme) yapılabilir mi diye bakılmalı.
4- Microsoft Türkiye İK direktörü Belgin Ertam;
Kriz hepimizi kapsıyor. BU dönemde çalışanlara senin yanındayım, arkandayım mesajını vermeye çalışıyoruz.Bunun için duvarsız hayat diye bir yapı oluşturduk. Tüm ofislerdeki, taşıyıcı duvarlar hariç, tüm duvarları kaldırdık, genel müdür dahil herkes birbirini görüyor. Krizde farklı düşünmek lazım. Esnek çalışma ciddi maliyet tasarrufu sağlıyor. Teknolojiyi kullanarak bulunduğunuz yerden farklı ülkelerden kişilerle aynı anda toplantı yapabiliyoruz.
5- İntendis İlaç G.M. Şinasi Yörük;
Şirkette tüm duvarları yok ettik, her şey cam, herkes birbirinin yaptığını görebiliyor. Ben çalışanlarım için varım 4 yıldır sekreterim bile yok.
6- Johnson Wax İK Müdürü Azra Bütün;
Birçok kriz geçirdi Türkiye, hiçbir krizde çalışanlarla yollarımızı ayırmadık. Lriz döneminde çalışanların ilk aklına gelen soru ‘Ben ne olacağım?’ oluyor. Onları bir ay önce bir araya topladık, kimseyi işten çıkarmayacağımızı söyledik. Bağlılığı arttırıcı farklı uygulamalarımız var, örneğin kar payı dağatıyoruz, herkes hak elde ediyor. Cumaları da öğleden sonra çalışmıyoruz.
7- Cisco System G.M. Taner Akdemir;
2001’de Türkiye, krizi kötü hissetmiş bir ülke. Biz 4 ay önce kriz yaklaşırken satış ekibiyle toplantılar yaptık, bazı tedbirler aldık ve 2 ay önce de bu tedbirleri uygulamaya geçtik. İşten çıkarma olmayacağını net bir şekilde açıkladık. Panik yapmadık, yapmayacağız da.
Kaynak; Hürrüyet İK. 18.01.2009